25.4.08

Temps d'emocions diverses 1/4. Sant Sadurní enterra el doctor Nin

A Sant Sadurní, la mare m'ensenya una esquela i em diu ... mira, l'altre dia (dimecres de Sant Jordi) vam enterrar el doctor Nin.

Antoni Nin Fernández, que morí per Sant Jordi de 2008 , a l'edat de 87 anys, va ser el metge de tot Sant Sadurní durant tota una vida. Hi era tot el poble, al seu enterrament, i hi haguessim sigut tots els que faltàvem si ens n'hagussim assabentat a temps de ser a la darrera cita.

La mare em deia ... Sempre et veia a veure quan el cridaves , i tu, vas estar malalt moltes vegdes , de petit. Jo de quan petit no me'n recordo de gaires coses, però molt de la senyora que posava injeccions i del doctorn Nin, que a més va ser qui em va curar el peu mig esclafat entre un car i una paret ... perquè vaig voler conduir-lo sense saber canviar de marxes i confondre el fre amb l'accelerador.

Un dels seus fills, en Toni, va ser durant ns quants anys un del meus amics de colla i la família sencera és tota una institució a Sant Sadurní.

Curiosament, -la vida és plena de casualitats- el dia 15 , una setmana abans, havia estat parlant amb la Pepi Albiol i en Lluís Ràfols en sortir de l'acte de presentació del Llibre del Carles Querol.

La Pepi ens deia que tenia feta una entrevista amb el doctor Nin però que no havia aconseguit que ningú la li publiqués.... "perquè és de Convergència" -va afegir ...
Va ser llavors quan jo li vaig parlar d'utilitzar el servei d'ISSUU versió beta - que jo mateix havia descobert feia pocs dies- per autopublicar-se immediatament i a cap preu i no haver de dependre ni del vist i plau ni de les censures de ningú.

Així doncs, Pepi, ara és l'hora, més que mai de fer al doctor Nin un homenatge important.
Sigues valenta i atrevida i decideix-te a publicar el teu treball. Sant Sadurní s'ho mereix. Si vols m'ofereixo per ajudar-te a fer-ho.

A la família Nin: Xavier, Adolf, Toni, Ignasi , i a tots els demés, el meu condol i el meu pèsam.
Records del Sani Girona i de tota la meva família, profundament agraïts al vostre pare.