3.5.09

Apunts tècnics: video i música

Quant al video:
He recuperat un PC actual del mes de febrer i hi he trobat una anàlisi comparativa sobre els millors servidors de videostreaming disponibles pensant sempre amb serveis gratuits.

El que ja sabia :
1. Que el millor servidor gratuit amb molta distància al capdevant és
VIMEO www.vimeo.com
2. En segona, tercera i quarta posició hi ha
JAYCUT www.jaycut.com
DAILYMOTION www.dailymotion.om
BLIP.TV blip.tv
respectivament

El que no sabia:
1. Que en prestacions, el servidor Jaycut passava per davant a Dailymotion
2. Que hi havia un bon nombre d'altres servidors de video dels quals ni tan sols n'havia sentit parlar:

Break www.break.com
Dalealplay www.dalealplay.com
Guba www.guba.com
Live Video www.livevideo.com
Megavideo www.megavideo.com
Photobucket www.photobucket.com

i bé, de fet ... queda demostrat que ho calia.

Quant a la música:
Mita J* em va fer descobrir el servei blip.fm, que a més de ser gratuit aporta moltes altres satisfaccions.
Buscant les teves cançons preferides et vas composant la teva pròpia llista personal de música e tota mena: jazz, clàssica, reagge o rock !
En l'argot del servei, blipar una cançó és triar-la personalment, i afegir-la a la playlist, però també es poden "xuclar" cançons d'altres DJs , és a dir, de d'altres membres abonats al servei,
clicant simplement sobre una icona per reblipar la musiqueta.



Per allò de la lei de Murphy, no hi h hagut manera de trobar-hi unes quantes de les meves musiquetes que em faria molta il·lusió trobar, però val a dir que els aspectes positius són infinitament superiors als petits detalls negatius... com el fet que de tant en tant, en clicar sobre una cançó, apareix un frustrant missatge de "no disponible".

Ente les moltes gràcies que té blip.fm us en presento algunes:
1. La meva playlist a Blip.fm, en el seu estat actual és aquí: blip.frm/sgironaroig
2. Veureu que fins i tot ofereixen la possibilitat de generat un codi per inser-lo en webs o blogs.
Gràcies !
3. Ens deixen escollir entre escoltar la llista de reproducció sencera de més antiga a més recent o en ordre invers, de baix a dalt, però es que, a més,
4. ens deixen moure de lloc les cançons, que queden emmagatzemades per ordre cronològic de la nostra tria.
5. Avui mateix hi he descobert una cantant brasilera, Adriana Calcanhotto que em fa molt de tilín!
6. Tot plegat, i per aquest preu insuperable,... em sembla un gran què...

Tinc una dotzena de DJs preferits que vaig clicant de tant en tant per veure si trobo entre les seves llistes -alguns són de xifres astronòmiques- alguna cançó que em cridi l'atenció.
Tinc també una desena de "seguidors" de la meva llista de reproducció que em fan sentir acompanyat i tot. Un gran servei, que us recomano, vaja.

El plaer complet el trobo ara compartint amb vosaltes aquesta informació, valgui el que valgui,
tot dient-vos que mireu si hi ha res que encara no sapiguessiu i us pugui interessar.
S'admeten consells i informacions complementàries ;-)