11.11.07

La nueva educación, llibre de Ferran Ruiz Tarragó

M'ha fet molta il·lusió rebre un missatge del Ferran Ruiz [ex-director en cap de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya XTEC] en què em comunica amistosament i personal que el treball pel qual va rebre el Premi d'assaig 2006 de la Fundación Everis, de Madrid, per l'obra "Aprendizaje y educación en la sociedad del conocimiento"
acaba ara de ser publicat per LID Editorial Empresarial amb el títol "La nueva educación".

Les dades del llibre són aquí.

Ferran precisa que

"No era un premi estrictament d'educació sinó de "societat de la
informació".
El subtítol era "consideraciones sobre el agotamiento del modelo
escolar de la era industrial y la necesidad de transformar el sistema
educativo
", que d'alguna manera ja indica el tema de l'assaig, cosa a la que
s'afegeix la preocupació per l'ara i aquí a nivell espanyol."

Coneixent la seva vàlua, i el seu vast i profund coneixement del tema que tracta, només em queda per fer això que estic fent: dir-ho aquí i al meu cercle d'amistats per contribuir a difondre les seves reflexions i les seves propostes, perquè estic segur caldrà tenir-les en compte.

Sigui com sigui, jo em comprometo (sic) a fer-ne un comentari tan bon punt com m'ho hagi llegit.

Ferran, felicitats i endavant !

1 comentari:

Unknown ha dit...

A aquest post no hi ha hagut cap comentari en molts dies.
En comptes de crear un nou post, prefereixo posar aquí aquest comentari: acabo de rebre uns mels entre els quals n'hi ha un que reprodueix un article d'Antoni Puigverd a La Vanguardia.

26 Noviembre 2007
¿Escuela pública o isla fantasía?, d'Antoni Puigverd.
http://www.sindicat.net/n.php?n=6858

L'article acaba així:

" Fui profesor en un instituto de barrio. Mi mayor orgullo de aquellos años son
aquellos alumnos hijos de trabajadores manuales que llegaron a profesores de universidad. Aquel instituto es hoy un gueto en el que los hijos de los autóctonos más humildes coexisten con jóvenes recién llegados de todo el mundo. En estas aulas es imposible mantener el mínimo nivel académico. A duras penas, consiguen los profesores mantener el orden. Esta es la hazaña del sueño de la igualdad: los alumnos talentosos y esforzados de origen humilde ya nunca pondrán el pie en una universidad."


Afirmació terrible com ho és tot l'article.

En Ferran sap que jo li admiro profundament les seves idees i els seus suggeriments, però ell també sap que jo li recordo que els problemes que tan bé posa en relleu A. Puigverd poden molt bé anorrear tots els esforços per millorar les coses.

Es tracta de no tancar la porta però deixar obertes totes les finestres ...!
Aquest és el quid de la quëstió.

Desfer la metàfora no és feina meva