15.2.09

Pintura del poeta Gabriel Ferrater



M'agradaria que la meva aportació fos l'equivalent d'un scoop. Penjo aquí el que fa dies que guardo com un petit tresor: són les fotos de tres quadres de Gabriel Ferrater que l'Ada Arias, directora de l'IES Gabriel Ferrater, i amiga, em va enviar, a petició meva.

Vaig veure els quadres en ocasió d'una visita al seu centre, i encara estaven per penjar. Em va dir l'Ada que uns amics del poeta havien fet la donació d'aquelles obres perquè l'Institut els guardés en usdefruit.
Li vaig demanar si els podria fotografiar i em va donar permís, però al final vam quedar en que les fotos me les enviaria ella una vegada penjats en una de les sales de l'Institut. I així ho va fer.

No sé quanta gent sap de l'existència d'aquests quadres ni quanta gent els ha vist ja. El que sí puc imaginar és que penjant aquí les fotos i fent conèixer la notícia al reusenc David Figueres, autor del blog Els dies i les dones i agitador socioculturalipolític, sé que conseguirem que se n'assabenti tot Reus primer, després tot Catalunya i més tard el planeta sencer. L'exposició permanent és i serà a l'IES Gabriel Ferrater de Reus.

Que jo sàpiga els quadres no tenen títol. Potser no cal, però tampoc no estaria de més rellegir la seva obra i trobar entre els seus versos un títol per cada quadre. Deixo feta la proposta per si algú la vol recollir.

Tant de bo que aquesta notícia faci tan feliç els que admiren i estimen el poeta com em fa a mi poder aportar aquest gra de sorra a l'univers ferraterià.


________________





_______________________________________

2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'agraden tots tres, però potser més el tercer. Són interessants. És curiosa, aquesta necessitat dels creadors de provar a expressar-se en medis diferents, de modelar el que duen a dins en color, paraules, sons, volums- la necessitat de formar quelcom ben íntim, en el fons la necessitat de comunicar en abstracte, en formats independents i autònoms que facin perdurar el missatge.
Gràcies per compartir-los, Sani.

Unknown ha dit...

Gràcies pel comentari... I m'agrada més encara llegir-ho del teu teclat. Perquè sé que et surt de l'ànima. Sé de la teva pintura i de la teva fotografia i de l'art que poses en tot el que fas...
Com tu dius ... formats diferents per expressar la creativitat, que allò és important que tenim i que cal compartir.
Mira, et puc dir que afegiré algunes abres més. Una nova visita a Reus m'ha permès de lligar algun cap que quedava escadusser ... ben aviat aquí mateis.
A tu una abraçada...Cuida't.