1.6.08

El poder dels blogs segons La Vanguardia

Els de La Vanguardia, via lvmailnews, m'envien la carta habitual. Clico i selecciono aquesta notícia...

Domingo, 01 de junio de 2008

El poder del BLOG
La bitácora se consolida como motor de cambio social
MAITE GUTIÉRREZ - Barcelona - 01/06/2008
DEL YO AL NOSOTROS Los blogs dejan de estar aislados y crean una red con poder de influencia.
Con sólo diez años de existencia a sus espaldas, el blog, o bitácora - diario personal electrónico-, está gestando otra nueva revolución en su breve pero intensa historia. Este año, auguran los expertos, las bitácoras culminarán su unión formando grupos de interés, nodos de comunidades que llevarán su influencia y sus propósitos más allá de internet. La blogosfera se ve como un motor de cambio que acabará de consolidarse en los próximos meses y se extenderá, poco a poco, hacia cualquier faceta de la vida, desde el activismo o la política hasta la educación o la economía de empresa. "La blogosfera será testigo del paso definitivo de la cultura del yo, rey, al nosotros, red", explica el tecnólogo y economista David de Ugarte, miembro de la Sociedad de las Indias Electrónicas (SIE), que estudia el estado de la blogosfera y sus
tendencias. ...

Tot això i molt més ... Però em quedo desinflat de seguida.
Dóna per a comentar unes quantes coses aquest article i, sobre tot, per fer unes quantes preguntes... aviam qui ens les contesta !

1. "Este año, auguran los expertos, las bitácoras culminarán su unión formando grupos de interés, nodos de comunidades que llevarán su influencia y sus propósitos más allá de internet."
Experts en què ? Quin experts ?
A quina influència i a quins propòsits es refereix ?

2. "La blogosfera se ve como un motor de cambio ".
Qui ho veu?
De quin canvi parlen?

És molt patètic tot plegat. Sembla redacció de nens de Batxillerat i encara. Veure com el bla bla bla passa per cosa seriosa fa mal a les neurones. Una cosa és la ficció i l'altra la informació o anàlisi periodística. Que n'és de fàcil, sembla, poder omplir pàgines de faramalla, plenes de tòpics inexpressius. Una llàstima!

Algú haurà de dir als de La Vanguardia que s'ho facin mirar i que en el llibre d'estil hi afegeixin una clàusula prohibint les collonades massa evidents, vingui de qui vinguin.

Potser sí que els blogs enterraran més d'un periodista i potser algun diari i tot.

2 comentaris:

Júlia ha dit...

Com diuen, qui pregunta ja respon, qui respon també pregunta...

BOna tarde, Sani, com va tot?

Salutacions remullades des de la capital, ep.

El veí de dalt ha dit...

Cal que els donem motius per seguir escrivint articles en aquesta gent i vendre diaris...