Educació DCLXVI
Llegir tot el que va sortint darrerament als diaris sobre Educació, acumulat a la infinitud de literatura que s'ha general durant els darrers 15 anys, inclosos articles com
"El fracaso de la educación secundaria no obligatoria es un triunfo", de Nora Catelli a El País del 29 de novembre ... provoca una gran irritació i , en alguns casos, com el d'un amic, porta a fer la pregunta del milió: Com és que ningú no ha demanat o exigit un "Procés de Nuremberg" contra els perpetradors de la LOGSE?". Jo quedo astorat... ;-)
Qui ha fet balanç de les víctimes educatives per culpa de depressió?
Qui ha avaluat la magnitud de la tragèdia per al nostre país del que ha suposar la destrucció del sistema d' ensenyament secundari amb l'excusa i pretext de resoldre el problema de l'educació professional?
Aquest meu amic insisteix a dir: "Massa Rosa Sensat ! Massa Rosa Sentat"...! (???)
El que passa a molts professors de l'ensenyament secundari, a molts d'aquells que estan comptabilitzats entre el 80% dels que tenen problemes per gestionar l'aula, és que somien obsessivament en escapar-se de la presó. Però no s'atreveixen ni poden, però ho intenten per tots els mitjans... La resta és blablablablatura....
"Tonto l' últim a escapar-se'n!" ... Diuen que aquesta és una de les veus encantades que ressonen en els passadissos de molts centres educatius.
Informes PISA, Informe Bofill, ...
Algú assegura que només són la punta de l'iceberg ... que algú deu tenir les estadístiques i la gràfica del nombre de mitges jornades demanades durant els darrers 15 anys; que algú deu tenir les estadístiques i la gràfica del nombre de baixes per depressió i malaties colaterals entre els professors ocorregudes durant els darrers 15 anys.
No patiu, no publicaran aquestes dades ... fins d'aquí 50 anys... Secret d'Estat (?)
Provocarien un daltabaix.
3 comentaris:
El tema educatiu fa plorar, efectivament, on són els responsables de la LOGSE? El que es diu de la secundària ja passava amb la segona etapa d'EGB a un nivell menys sorollós, perquè no és el mateix tractar alumnes que saps des de P3 què porten per esmorzar. L'única culpa dels ensenyants, dels mestres i professors, és no haver sabut generar un debat seriós i haver empassat moltes rodes de molí, sempre ens han mancat rigor i autoestima a l'hora de fer-nos sentir. Durant el temps de la LOGSE com a solució 'de tot' si deies res en contra eres una mena de fatxa pedagògic, el rosasensatisme hi ha tingut també molt a veure, en lloc de recuperar el bo i millor de l'escola republicana, àdhuc pla de formació de mestres i de provisió de places s'ha fomentat un didactisme buit progre que s'havia de revisar fa temps. Els mestres i professors, si alguna culpa tenim, és una culpa a nivell del graó més baix de l'escalafó on se situen tots aquests i aquestes que viuen de la qüestió educativa fa molts anys. Nosaltres mateixos hem contribuït a consolidar la idea que, quan més gran és l'alumne, més diners es guanyen i més prestigi es té, encara que després ens perdem en consideracions etèries. On és el 'cos únic d'ensenyants'? Quan serà magisteri una carrera com les altres? Per què els llicenciats han estat molts anys podent passar a primària i no ha estat així a l'inrevés? Vaig dir fa molts anys que els mestres érem una mena de 'lumpen' dels intel·lectuals, i ho mantinv. Només cal veure qui i com dóna classe a les normals o la formació pedagògica de molts inspectors i gent del departament, amb alguna excepció brillant, que també n'hi ha. Molta gent ha seguit la tàctica de 'sálvese el que pueda', com dius molt bé, fugint de les aules. Res, que estic molt empipada amb tot el que escolto, fins i tot del que escolto a dins de l'escola, perquè som un desastre a l'hora de fer volar coloms i no entrar de ple en els problemes o fer-nos sentir. Quants mestres i professors 'de base' hi ha als debats televisius i radiofònics? Fan un programa sobre mestres... dimarts pel matí, a Catalunya ràdio! Quan estem tots o gairebé treballant... Tot plegat és tan surrealista que no ho pot ser més. No crec que, per ara, tingui solució, ni tan sols la possibilitat de debatre el tema en profunditat, donada la complexitat de la qüestió, la manca de profunditat de tants 'experts' i la manca de resposta i debat a la base. Perdona la llargada del comentari.
Pobra de tu si tornes a demanar perdó per la llargada d'un comentari.
Aquí també algun desgraciat s'ha cregut que es poden dir coses a base de missatges SMSats...
És justament al revés. I a la vegada és gairebé impossible. Les noves generacions ja no saben ni què és una frase complexa, i utilitzar-ne, verbalement o escrita, encara menys!
Estem tots de mal humor. De mala llet en diuen sense eufemsimes. Fins i tot el molt honorable diu que ho està més que el que més!
Res, que a vistos des les Espanyes haurem passat de ser tacanyos i "polacos" a ser gent emprenyada.
I mirant-nos al mirall, només podrem sentir una mica de vergonya de ser massa conformistes per no dir covards.
Per cert, en això de l'educació no podem anar carregant les'culpes' a la resta de la pell de brau, veient com anat, aquí, el departament -amb els uns, i amb els altres-. Jo crec que hi han anat posant els més ineptes, només salvaria, i amb reserves, en Laporte.
Publica un comentari a l'entrada