Proves d'accés a la Universitat. Llengua estrangera: Anglès
Enguany, el text sobre el qual s'avaluava la comprensió escrita tenia per títol "Sweet as Sugar" i es precisava que era una adaptació d'un original publicat a la revista Costa Brava Resident el 2005.
El text contenia aquestes frases:
"Plants provide the bees with food. In return, the bees carry cross-fertilising pollen from one plant to the next. Without one there would be none of the other.
Not only would we have less of the green stuff, but there would be less to feed livestock and, eventually, humans too. The worrying thing about this is that beekeeping is a dying tradition with fewer and fewer people entering the world of apiculture." (...)De les mil coses interessants del text, l'encarregat o els encarregats de dissenyar les proves es van anar a fixar obsessivament en aquesta paraula "dying tradition" i així, en la segona part, corresponent a l'expressió escrita, van proposar als alumnes aquest dos temes de redacció, dels quals n'havien de triar un i escriure un mínim de 100 paraules.
"1. Think of a profession that is dying out, for example a shepherd or a farmer.
Write a dialogue with one of the last shepherds /farmers in your country. Talk abour therir way of life now and before.""2. You have just read a book with the title Death of a Beekeeper
by a Swedish author lars Gustafsson. Write a letter to your best friend explaining to him /her what the book is about."Les negretes són nostres ... En el primer cas proposen imaginar la hipotètica situació del darrer pastor o del darrer pagès... perquè segons que afirmen ... són professions en extinció! (?)
Bé, la de pastor, de pastor tradicional, potser sí, però la de pagès és una professió en extinció?En el segon cas, proposen inventar el contingut d'un llibre anomenat
La mort d'un apicultor ...
No sé si pensaven en una mort de pel·lícula, Abelles ( com la saga de Formigues, Aranyes, etc...) l'apicultor atacat per un eixam d'abelles revoltades o genèticament modificades, o en la mort -de gana- de l'últim apicultor del país per manca d'abelles.Vista la tristor i el masoquisme implícit de les propostes, el que se m'acut proposar a mi, per a una propera edició, és evitar que milers d'alumnes es vegin obligats a escriure sobre dos aspectes negatius ... i que imaginar per imaginar , es proposin temes en clau creativa però també positiva.
Exemples: Com poder recórrer sempre a l'apicultura o al pastoreig per tenir feina si fallen d'altres possibilitats; com millorar la producció de mel de les abelles; fer imaginar la vida de l'apicultor en el llibre La vida feliç d'un apicultor ...que us han deixat sobre la taula ... i així molts d'altres...
També es pot educar molt des d'un examen proposat per medir el nivelle d'anglès d'alumnes que accediran a la Universitat el proper curs!Per si no m'expliqués prou bé ... Proposo només tenir al cap, permanentment, la vida en positiu, i fer-la imaginar en positiu, en comptes de tenir-hi "energies negatives" i imaginar i fer imaginar sempre distòpies ...
Així de senzill i de fàcil és canviar-ho tot, amb un pessic de creativitat positiva.
Amén ;-)
2 comentaris:
Pastor, pagès, apicultor... caldria veure quin problema tenen amb els oficis tradicionals les persones que van dissenyar les proves, una mica estrany, oi?
Hola Júlia,
Mira, em sembla que problema no deu ser la paraula, sinó desconeixement ras més aviat, per la distància immensa que hi ha massa sovint entre els despatxos dels pixapins i la vida al camp.
O una cosa així ;-)
Publica un comentari a l'entrada