29.10.09

El futur proper dels ebooks: màquines multifuncions (blocomentari)

Començo aquí una nova experiència, Pere, la que en el post anterior vaig dir que encetaria: a partir d'ara, posar al blog tot el poc o molt que abans escrivia a l'espai de comentaris dels altres blogs. Al teu blog, en comptes del comentari t'hi deixaré un enllaç a aquest postcomentari ;-)

M'ho prenc com una experiència "flexible", com indica el títol del meu blog, és a dir amb el dret de canviar d'opinió i fer-me enrere -de savis és rectificar- tantes vegades com calgui o vulgui.



Blocomentari : El futur proper dels ebooks: màquines multifuncions

En Pere, de Saragatona escriu
Quin e-book t'emportaries a una illa deserta?


"Aquí teniu, més o menys, el que hi ha de moment. Ara, no dubto que en un futur no massa llunyà veurem lectors molt més sofisticats: tots permetran els colors i, sobretot, afegiran més prestacions, no només la d’escoltar música que ja existeix, de flexibilitat, que també existeix –va per tu, xurri- sinó la possibilitat de fer
fotografies, de mirar vídeos, de jugar al que sigui, de GPS... Per què, qui
vol un aparell que només serveixi per llegir llibres?"



Aquesta projecció de futur que fas, Pere, em sembla força versemblant i diria que lògica. I la pegunta final és una gran pregunta. Ambdues idees van prou lligades i em fan pensar de seguida en diverses respostes possibles:

Ahir, a Barcelona, en el marc de les actuacions que l'Ajuntament du a terme per tal d'apaivagar una mica la frustració i la mala baba ciutadanes, sembla que la policia municipal va actuar contra una sèrie de perruqueries xineses que oferien serveis sexuals complementaris als de tallar cabells. Uns serveis de perruqueria anoments "amb final feliç".

Doncs bé, això del final feliç és, probablement, el que em sembla que podria contribuir a fer triomfar els ebooks. L' empresa que abans s'atreveixi a integrar-ho en els seus models de gama alta -la funció "final feliç" - serà la que imposarà el model estàndar que inundarà el mercat.

Com tu, crec que l'èxit dels ebooks està superassegurat pel fet que probablement es convertiran en els nous mpx del futur proper. Ningú no voldrà un ebook que només permeti llegir llibres, això és impensable en l'estat actual de la tecnologia. Tothom voldrà tenir, com a mínim, l' ebook mp10 (10 en 1 ): potser en diran ebooks per dir-ne alguna cosa, però és més que segur que seran màquines multifuncions: una mena d' ordinador-iphotelèfon-reproductordemúsica-televisor-gps-fotocàmara-consoladejocs3D-gravadordevideo-discdurmultimèdia-ebook-orgasmatró-etc...

Com apuntava més amunt, aquesta darrera funció de consolació sexual, d'entrada pot sorprendre més d'un/a, però de ben segur que molt aviat es normalizarà, banalitzarà i assegurarà un èxit de vendes sostingut.
Si intento imaginar com podria ser aquest model, se m'acudeixen uns quants dissenys que tenen a veure amb el tipus de suport de l'ebook. No us en dono més detalls perquè m'afanyaré a presentar una patent abans no em robin la idea!


1 comentari:

miquel ha dit...

Quan fabriquin la teva patent, Sani, m'avises: em sembla que una de les opcions que proposes em pot interessar especialment :-)